Bartók Béla Amerikában írt nagyzenekari műve, a Concerto tartalmában és formájában elválaszthatatlan attól az élethelyzettől, lelkiállapottól, amelyben szerzője 1943-ban, a mű megírása előtt volt: állandó betegsége, honvágya, aggódása hazája és Európa sorsáért. Három évig nem komponál. Majd jön a felkérés egy nagyzenekari mű megírására, amely éppen a kórházban éri. Az így születő zenei anyagba minden lázálmát, fájdalmát, keserűségét, ugyanakkor – éppen a mű hozta fellángolása kapcsán – minden életszeretetét és optimizmusát is beleírja.
Juronics Tamás a forgatáson / Fotó © Graziano Bongiovanni
A Bartók Tavasz stábja ezúttal a Szegedi Kortárs Balett próbatermébe látogatott el, ahol többek közt az előadás koreográfusa, Juronics Tamás engedett bepillantást az alkotói folyamatba. A színpadon nemcsak a Bartók-életmű legismertebb figurái, a Kékszakállú, a Mandarin és a Fából faragott királyfi jelennek majd meg, de maga a zeneszerző is, mégpedig a kifejezetten e szerep kedvéért visszatérő táncművész, Csetényi Vencel alakításában.
Kövessétek ti is a Bartók Tavasz: Így készült… videósorozatot, és lessetek be a vezető hazai táncegyüttesek legújabb produkcióinak kulisszái mögé!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.